2014. dec 07.

Kutyaruha: Igen vagy nem?

írta: Duna Dog Center
Kutyaruha: Igen vagy nem?

Sokat gondolkoztam rajta én is, hogy vajon hasznos-e vagy sem...

Ebben az időben a dalmatám egyszerűen szétfagy. Nem hajlandó normálisan dolgozni sem. Remeg meg folyton a lábamra ül és fel is akar jönni az ölembe a 30 kg-os ebzetem. Ilyenkor mi a teendő? Vegyünk kutyaruhát vagy sem?

Szerencsére egy nagyon jó kutyás csoportban vagyok benne  Itt megkérdeztem, hogy mit szólnak a kutyaruhához és teljes volt az egyetértés abban, hogy ha a kutya ténylegesen fázik és nem csak divatból szeretnénk rá ruhát aggatni feleslegesen, amivel felborítjuk a hőháztartását.

De miért is van az, hogy egy rottweiler kevésbé fázik, mint egy vizsla vagy egy dalmata? A testtömeg és az aljszőrzet befolyásolja ezeket a kutyáknál. Mindig figyelembe kell ezt vennünk, ha arról beszélünk, hogy fázhat-e a kutya vagy sem.

Milyen egy jó kutyaruha? Jó minőségű anyagból készüljön. Az állat jól tudjon benne mozogni és ne kelljen azzal szenvedni, hogy rá tudjuk adni. 

Más megoldásként már a kutyacipőt is szokták alkalmazni, hiszen a sózás kimarhatja az érzékeny tappancsúak lábát.

Hol lehet jó kutyaruhát kapni? Magunk is megvarrhatjuk, elkészíthetjük magunk régi ruhákból is, de ha profiktól szeretnénk rendelni, akkor bátran ajánlom a fibi kutyaruhákat: http://www.fibidog.hu/termekek/kabatok/

Dilemmám végeztével én is itt rendeltem egy jó kis szürke- zöld ruhát a kutyámnak :) 

6_zaza_kutyaruha_66_nemet_dog.jpg

Szólj hozzá

GazdiktólGazdiknak