2015. már 01.

Itt a tavasz

írta: Duna Dog Center
Itt a tavasz

Itt a tavasz, kezd zsongani minden és persze elkezdődött a tüzelési időszak. Mit lehet ilyenkor tenni?

Nagyon idegesítő, hogy tüzelő szuka közelében az ivaros kan kutyákkal nem hogy dolgozni, de meglenni sem lehet. Szörnyű az amikor a kutyád orra vagy valakinek a fenekében van folyamatosan vagy éppen a földön. Az a kutyások rémálma és a kutyaiskoláké is. Hiába nem jön tüzelő kutyával senki, a tüzelés után is megbolondulnak az ebek. Sokan elgondolkoznak az ivartalanításon is, főleg ebben az időszakban, ezért szeretnék egy szóróanyagot is megmutatni. A Dunaújvárosi Önkéntes Állatvédők készítették.

ivartalanitas.jpg

Nagyon sok jó érvet és ellenérvet sorakoztatnak fel. Sokszor az ember nem érzi jogosnak. Hallottam már olyat is, hogy akkor magadat vagy a férjedet is megoperáltatod? Erről is van egy nagyon jó cikk, a kedves Demény blogjában. Én személy szerint tudományos szemmel közelítem meg a dolgokat, így még egy cikket szeretnék mutatni az ELTE etológusának tollából.

Talán tényleg a legnagyobb érv mellette a könnyebb életvitel és hogy bármilyen nemű kutya közé vihetjük a sajátunkat. Én sem vettem még rá magam, de most éltem át az eddigi lesgzörnyűbb tüzelés időszakot a kutyámmal, amikor azért sírt az ajtóban, mert a tüzelő szuka az emeletről lement. Amikor nem emelte fel az orrát a földről már lassan két hete és amikor lassan két hete külső helyszínen nem is tudtam vele gyakorolni. Az ilyen és ehhez hasonló dolgok szólnak igazán az ivartalanítás mellett.

Szólj hozzá

ELTE Duna Dog Center GazdiktólGazdiknak Etológia ELTE Etológia DunaújvárosiÁllatvédők